9 Ocak 2011 Pazar

Baz İstasyonlarından Kanser Olan Var mı !


BTK Başkanı Acarer: Yıllarca bu tarz vericilerin olduğu yerde çalıştım, hiç rastlamadım


Mobil iletişim için baz istasyonunun şart olduğunu ve sağlığa bir zararının olmadığını savunan BTK Başkanı Acarer, "Yıllarca bu tarz vericilerin olduğu yerde çalıştım. Doğru dürüst birinin kanser olduğunu görmedim" dedi. 

Türkiyede kurulu olan 44 bin baz istasyonunun denetimleri altında olduğunu söyleyen Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kurumu Başkanı Tayfun Acarer, bu konuda yerel idarelerle sıkıntı yaşadıklarını söyledi. İstanbul'da bir grup gazeteciyle düzenlediği sohbet toplantısında Acarer, "Hem yeni baz istasyonlarının tesisinde hem de mevcutların kaldırılması konusunda bazı belediyelerin ve mahkemelerin almış olduğu kararları anlamak mümkün değil. Bazı belediye meclislerinde 'ben belediye sınırlarım içinde baz istasyonunu kaldıracağım' kararı alınıyor. Peki, baz istasyonu olmadan bu sistem nasıl çalışacak? Dünyada başka bir sistem varsa ben herkesin önünde özür dileyeceğim" dedi.
Önceki gün GSM operatörleriyle biraraya gelerek, mobil kapsama alanının genişletilmesi ve baz istasyonları konusunda yaşanan sorunaları görüştüklerinin altını çizen Acarer, "Nüfusu 500 ve üzerinde olan yerler tamamen kapsama alanına girdi ancak altındaki yerleşim yerleri yatırım ticari olarak operatörleri kurtarmıyor. Bu kapsamdaki yerler için yapılacak olan yatırımların çeşitli fonlardan karşılanması için çalışıyoruz" dedi.
baz istasyonu olmadan haberleşme sisteminin çalışmasının mümkün olmadığını ifade eden Acarer, "Bazı kaldır, haberleşmeye devam et. Bu çok saçma. Ama altına imzamı atıyorum, bu sistem baz istasyonu olmadan çalışmaz. Ben yıllarca çok güçlü vericilerin olduğu yerlerde çalıştım. İş arkadaşlarla da bu vericilerle içiçe oturuyorduk ve doğru dürüst birinin kanser olduğunu görmedim. Çünkü bu vericilerin zararı yok" diye konuştu.

Baz istasyonlarının sadece kurulum aşamasında değil periyodik olarak da denetimlerinin yapıldığına dikkat çeken Acarer, "Şikayet üzerine de ölçüm yapıyoruz. İstasyonun yeri değişirse, hatta antenin yönü bile değişse mutlaka tekrar denetleniyor" dedi.

'ŞİKAYET TELEFONLARINDA KİMYAM BOZULUYOR'

Türkiye'deki baz istasyonlarının yaklaşık yarısının Marmara Bölgesi'nde bulunduğunu anlatan BTK Marmara Bölge Müdürü İbrahim Bayraktar da şunları söyledi: "Yaptığımız baz istasyonları denetimleri sonucu şu ana kadar 5 milyon TL'den fazla ceza kestik operatörlere. Yılda bin civarı şikayet geliyor, baz istasyonlarıyla ilgili. Bazı şikayet eden vatandaşlar direkt benimle konuşmak istiyor. Günde 2-3 vatandaşla konuştuğımda kimyam bozuluyor....baz konusunda en çok şikayet Cihangir'den geliyor."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder